Εισαγωγή


Το κλειδί για να αισθάνεστε καλά όλη την ημέρα, είναι να κοιμάστε και να ξυπνάτε νιώθοντας ξεκούραστοι και ανανεωμένοι. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του ύπνου σας και σίγουρα δεν είναι μόνο το πόσες ώρες θα κοιμηθείτε. Από την άλλη πλευρά, ακόμα και με λιγότερο ύπνο, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ξυπνάτε καθημερινά ξεκούραστοι και ανανεωμένοι. Παρακάτω θα δώσουμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να το επιτύχετε.


Αναπτύξτε την προσωπική σας ρουτίνα


Το σώμα σας θα μπορεί να κοιμάται καλά μόνο αν είναι καλά συγχρονισμένο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν καταφέρετε να αναπτύξετε μια προσωπική ρουτίνα του ύπνου σας. Αυτό σημαίνει να καταφέρετε να κοιμάστε και να ξυπνάτε την ίδια χρονική στιγμή κάθε μέρα. Μπορείτε να απολαύσετε έναν μακρόχρονο ύπνο το σαββατοκύριακο ή κατά τις μέρες των διακοπών σας, αλλά το να κοιμάστε καθημερινά έως το μεσημέρι σίγουρα δεν είναι ότι το καλύτερο. Το σπάσιμο της συνηθισμένης αυτής ρουτίνας, θα σας διαταράξει το βιολογικό ρολόι και θα χάσετε ακόμα περισσότερο την ξεκούραση σας.


Στηρίξτε τον εαυτό σας


Το που κοιμάστε έχει μεγάλη επίδραση στο πώς αισθάνεστε όταν ξυπνάτε. Αν κοιμάστε σε ένα παλιό και φθαρμένο στρώμα, το αποτέλεσμα θα είναι να έχετε έναν ανήσυχο ύπνο στον οποίο θα στριφογυρνάτε όλη τη νύχτα. Βεβαιωθείτε ότι όταν αγοράζετε ένα στρώμα, είστε επιλεκτικοί και παίρνετε μόνο ότι σας κάνει να νιώθετε άνετα. Εάν το στρώμα είναι πολύ σκληρό, το σώμα σας θα προσπαθεί για όλη την διάρκεια του ύπνου να ανακουφιστεί από την άβολη πίεση που θα δέχεται στους γοφούς και τους ώμους. Στην περίπτωση που το στρώμα είναι πολύ μαλακό, τότε η σπονδυλική σας στήλη θα βρίσκεται σε θέση που δεν είναι κατάλληλη. Η στήριξη του σώματός σας εξασφαλίζει ότι δεν υπόκειται σε καμία ανεπιθύμητη πίεση και σας βοηθάει να αισθάνεστε υπέροχα όταν ξυπνάτε.


Ασκηθείτε την κατάλληλη στιγμή


Αν θέλετε να αθληθείτε, βεβαιωθείτε ότι το κάνετε την κατάλληλη στιγμή. Θα πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε επίπονες ασκήσεις πριν πέσετε για ύπνο. Το να αθλείστε λίγη ώρα πριν τον ύπνο σας, έχει ως αποτέλεσμα να φθείρετε το σώμα σας και να το επιβαρύνετε ενώ κοιμάστε. Αυτό συμβαίνει διότι το σώμα σας ύστερα από την άθληση θέλει κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να επανέλθει στην αρχική του θερμοκρασία. Καλό είναι λοιπόν η διαδικασία αυτή να μην συμβαίνει κατά την διάρκεια του ύπνου σας. Έτσι, αν δεν μπορείτε να αθληθείτε το πρωί ή κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάντε το νωρίς το βράδυ. Δώστε στο σώμα σας κάποιο χρόνο για να κρυώσει πριν πάτε για ύπνο.


Μεγάλη προσοχή στο τι τρώτε


Το τι τρώτε πριν πέσετε για ύπνο, μπορεί να επηρεάσει το πώς αισθάνεστε όταν ξυπνάτε. Όταν τρώτε βαριά ή πικάντικα γεύματα αργά το βράδυ, αναγκάζετε το πεπτικό σας σύστημα να είναι σε πλήρη λειτουργία για όλη τη διάρκεια της νύχτας. Από την άλλη πλευρά, όταν κοιμάστε με άδειο στομάχι το σώμα σας επίσης θα επιβαρύνεται το βράδυ. Επομένως, το ιδανικό είναι να μην παραλείπετε το δείπνο σας αλλά να έχετε μέτρο στο τι θα φάτε.


Αποφυγή Διεγερτικών


Εάν πίνετε πολύ καφεΐνη, τότε θα πρέπει να αλλάξετε τις συνήθειές σας. Η καφεΐνη παραμένει στον οργανισμό σας για πολλές ώρες μετά την τελευταία σας γουλιά, επομένως είναι απαγορευτικό να έχει καταναλωθεί αργά το βράδυ ή τη νύχτα. Εάν είστε ευαίσθητοι στις επιπτώσεις της καφεΐνης, καλό είναι να την αποφεύγετε γενικώς. Αποφεύγετε επίσης  τα κάτωθι διεγερτικά:


1.    Τσάι
2.    Σοκολάτα
3.    Αναψυκτικά
4.    Καφέ
5.    Παγωτό
6.    Αλκοόλ


Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το αλκοόλ χαλαρώνει το σώμα σας πριν από τον ύπνο και βοηθάει στο να κοιμάστε πιο γρήγορα. Παρόλα αυτά, το αλκοόλ δύναται να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο ξύπνημά σας όπως  ταχυκαρδία, πονοκέφαλο και ξηροστομία. Εάν πρέπει να πιείτε κάτι πριν πάτε για ύπνο, ένα μικρό ποτήρι κρασί είναι η ιδανικότερη επιλογή.


Αποφύγετε ορισμένα φάρμακα


Υπάρχουν ορισμένα φάρμακα που μπορούν να διαταράξουν τον κύκλο του ύπνου σας. Για παράδειγμα τα φάρμακα για ρύθμιση καρδιακών παλμών μπορεί να έχουν αντίκτυπο στον ύπνο σας. Ως εκ τούτου, συνιστάται να αποφεύγετε τη χρήση αυτών των φαρμάκων προτού πάτε για ύπνο. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμβουλευτεί το γιατρό σας για το τι είναι καλύτερο για εσάς.


Τεντωθείτε μετά το ξύπνημα


Ακόμη και αν δεν έχετε πάρει έναν από τους καλύτερους ύπνους, μπορείτε να σηκωθείτε από το κρεβάτι λίγο πιο ξεκούραστοι. Ενώ είστε ακόμα στο κρεβάτι, τεντωθείτε. Φέρτε τα γόνατά σας στο στήθος σας και τεντώστε την πλάτη σας. Αφού σηκωθείτε από το κρεβάτι, σημαντικό είναι να δώσετε στους μυς σας κάποιο χρόνο πριν αρχίστε να τους καταπονείτε. Να θυμάστε ότι το σώμα σας είναι πολύ πιο εύθραυστο το πρωί. Μερικές βόλτες μέσα στο σπίτι έτσι ώστε να κυκλοφορήσει το αίμα, μπορεί να είναι αποτελεσματικές.