#

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΝΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Το να έχετε παιδιά, σημαίνει ότι έχετε και μεγάλες ευθύνες απέναντί τους. Είναι προσωπική σας ευθύνη να κάνετε σωστές επιλογές για τα παιδιά σας, αφού αυτά βασίζονται σχεδόν για το οτιδήποτε πάνω σας, ειδικά όταν μιλάμε για μικρές ηλικίες. Οι ζωές τους βρίσκονται στα χέρια σας, και εσείς πρέπει να είστε σε θέση να πάρετε σημαντικές αποφάσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή αλλά και τον ύπνο τους.


Πολλές φορές θα έχετε αναρωτηθεί εάν το παιδί σας παίρνει τον κατάλληλο ύπνο όσον αφορά τη διάρκειά του. Άλλες φορές νυστάζουν και πάνε από μόνα τους, και άλλες πάλι φορές φαίνονται τόσο γεμάτα ενέργεια που ενδεχομένως να δυσκολεύεστε να κοιμηθούν. Ως ενήλικες, όταν είστε κουρασμένοι, αισθάνεστε υποτονικοί και θέλετε να πάτε στο κρεβάτι το συντομότερο δυνατόν. Εκείνα όμως τις περισσότερες φορές διαφωνούν όταν τους λέτε ότι είναι η ώρα για ύπνο. Κατά τη διάρκεια του απογεύματος, ένα παιδί μπορεί να γίνει υπερκινητικό και να μοιάζει σαν να θέλει να διαπεράσει τους τοίχους. Αυτό είναι αποτέλεσμα εξάντλησης. Μερικές φορές η έλλειψη ύπνου ενός παιδιού μπορεί να έχει παρόμοια συμπτώματα με αυτά της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).


Το να γνωρίζετε τους προτεινόμενους χρόνους ύπνου για τα παιδιά θεωρείται πάρα πολύ σημαντικό. Εάν το σώμα των παιδιών δεν ξεκουράζεται αυτές τις απαραίτητες ώρες για κάθε ηλικία, αυτό μπορεί να επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στην υγεία και στην ευημερία τους.


Νεογέννητα και Βρέφη


Τα βρέφη καθώς δεν μπορούν να μιλήσουν, δε δύναται να εκφραστούν σχετικά με την κούρασή τους, όπως κάνουν τα μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά. Παρόλα αυτά, μπορούν να έχουν κάποιες αντιδράσεις κούρασης όπως να φωνάζουν, να κλαίνε ή να τρίβουν τα ματάκια τους. Τα περισσότερα νεογέννητα ή βρέφη θα κοιμηθούν από μόνα τους και θα παραμείνουν κοιμισμένα για μεγάλες χρονικές περιόδους. Αυτό μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε ότι το μωρό σας κοιμάται πάρα πολλές ώρες. Σίγουρα, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για κανένα λόγο, αρκεί να γνωρίζετε ότι η πλειοψηφία αυτών των ηλικιών κοιμάται το 75% από το πλήρες 24ωρο της ημέρας.


Νεογέννητα (0-3 μηνών): 14 - 17 ώρες ύπνου ημερησίως
Βρέφη (4-11 μηνών): 12 - 15 ώρες ύπνου ημερησίως


Νήπια και Προσχολικής Ηλικίας


Το να έχει το παιδί σας ένα πρόγραμμα ύπνου σίγουρα θα βοηθήσει στο να εξασφαλίσετε ότι το σώμα του θα έχει την ξεκούραση που απαιτεί. Το παιδί σας μπορεί να διαμαρτυρηθεί και να μην θέλει να κοιμηθεί, αλλά αυτές οι αντιδράσεις πολλές φορές είναι σημάδια ότι χρειάζεται να κοιμηθεί. Συνήθως, τα νήπια παίρνουν τρις σύντομους ύπνους σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι σε θέση να σας πουν ότι κουράστηκαν, και τις περισσότερες φορές δεν αντιδρούν στο να πάρουν έναν υπνάκο. Μία συμβουλή θα ήταν να περιορίζουμε αυτούς τους μικρούς σε διάρκεια ύπνους ώστε να μην αντιμετωπίζουμε προβλήματα κατά την διάρκεια του νυχτερινού τους ύπνου.


Νήπια (1-2 ετών): 11 - 14 ώρες ύπνου ημερησίως
Προσχολικής Ηλικίας (3-5 ετών): 10 - 13 ώρες ύπνου ημερησίως


Ηλικίες Δημοτικού


Από την στιγμή που τα παιδιά μας ξεκινάνε το σχολείο θα πρέπει να είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν την καθημερινή ρουτίνα τους πρωινού ξυπνήματος. Θα πρέπει να μάθουν να ξυπνάνε νωρίς το πρωί, έτσι ώστε να ετοιμάζονται για το σχολείο τους, να μάθουν χωρίς μικρής διάρκειας ύπνους μέσα στην ημέρα, και τέλος ότι πρέπει να τελειώνουν την ημέρα τους και να βρίσκονται στο κρεβάτι τους μεταξύ 7:00 με 8:30 μμ. Διατηρώντας αυτή τη ρουτίνα, τα παιδιά θα ξυπνάνε πιο ξεκούραστα το πρωί για να πάνε στο σχολείο τους.


Ηλικίες Δημοτικού (6-13 ετών): 9 - 11 ώρες ύπνου ημερησίως


Έφηβοι


Σίγουρα είναι πρόκληση για ένα γονέα να εξασφαλίσει μία ρουτίνα ύπνου για έναν έφηβο. Οι περισσότεροι έφηβοι, έχουν πρόβλημα να πέσουν νωρίς για ύπνο, γιατί όπως καταλαβαίνουμε το μυαλό τους τρέχει με φοβερή ταχύτητα και οι προκλήσεις όπως τηλεόραση, υπολογιστές κτλ. είναι πάρα πολλές. Αυτό που μπορεί να κάνει όμως ο γονέας είναι να προσπαθήσει να περιορίσει αυτές τις προκλήσεις λίγες ώρες πριν τον ύπνο και ιδιαίτερα τις ενδιάμεσες ημέρες της εβδομάδας. Τα σαββατοκύριακα σίγουρα θα χρειαστεί να φανείτε πιο ελαστικοί όχι μόνο σε αυτές τις προκλήσεις αλλά και στην διάρκεια του ύπνου τους, έτσι ώστε να αναπληρώνουν τις χαμένες ώρες τους λόγω του υπερβολικού φόρτου.


Έφηβοι (14-17 ετών):  8 - 10 ώρες ύπνου ημερησίως


Φροντίζοντας ότι το παιδί σας είναι ξεκούραστο, θα το βοηθήσετε να αισθάνεται γεμάτο ενέργεια κατά την διάρκεια της ημέρας και να διατηρείται υγιή.

Δημιουργήστε τον προσωπικό τους χώρο με προϊόντα από τις κατηγορίες μας ΠΑΙΔΙΚΑ ή ΒΡΕΦΙΚΑ.